Om oss

I vår förening arbetar vi för att utveckla vår stadsdel så att den blir ännu bättre. Det är viktigt med en fungerande stadsdel som är ren, snygg och trygg, och med en fungerande service. Inom Engelbrekt har vi ett särskilt ansvar för hur riksklenoden Humlegården förvaltas. Vi har också Ekhagen, Lappkärrsberget, Hjorthagen och den nya stadsdelen Norra Djurgårdsstaden inom vårt område. Varje område har sin unika prägel och charm och för oss är det viktigt att behålla det och se till att Östermalm får fortsätta vara som en egen ”stad i staden.”

Våra medlemmar är viktiga för oss. Det är ju genom många och aktiva medlemmar som vi kan föra ut moderat politik på gator och torg och i sällskapslivet. Det är också genom våra medlemmar som vi i styrelsen får uppslag till trevliga medlemsaktiviteter och viktiga frågor att driva. Därför kombinerar vi socialt umgänge inom föreningen med politik. Vi har ett ambitiöst utbildningsprogram tillsammans med övriga Östermalmsföreningar – håll utkik efter aktiviteter som vi annonserar här på hemsidan.

Som medlem kan man vara med och anordna aktiviteter, sitta i en politisk utvecklingsgrupp eller bara komma på en träff med en minister. Vi är även otroligt tacksamma för alla som vill vara stödmedlemmar, bara genom att vara med och stödja oss bidrar Ni till en kommande valseger!

Engelbrektsföreningen vill vara en aktiv och positiv förening, med många möjligheter för medlemmar att träffas och ha trevligt, och också att engagera sig i frågor som är viktiga för oss som bor här. Du är hjärtligt välkommen att kontakta mig. Eller – om Du inte redan är medlem – varför inte göra slag i saken och bli medlem idag genom att klicka här

Välkommen

Per Rosencrantz