Engelbrektsbladet mars 2017

Jag och hela den nyvalda styrelsen vill börja med att tacka för förtroendet att leda Engelbrektsmoderaterna ytterligare ett år. Få saker är så roligt som att få vara engagerad i vår förening och ta emot alla mail och samtal med idéer på hur vi kan göra Moderaterna, Stockholm och Sverige bättre. År 2017 kommer att bli ett viktigt år för föreningen eftersom det är nu vi lägger grunden för en lyckad valrörelse 2018, både politiskt och organisatoriskt.

På årsmötet i februari samlades föreningen och valdes en ny styrelse och ett nytt seniorråd.

Den nyvalda styrelsen är:
Ordförande Andréa Ström (omval), vice ordförande Christina Huss (nyval) Ledamöter: Erik Persson (omval), Bo Fellström (omval), Fredrik Wallner (omval), Maria Blomqvist (omval), Juras Stankievic (omval), Sofia Widegren (omval), Ludmila Stefankova (omval), Mathilda Klingberg (nyval), Birgitta Kålen (ny position).

Seniorråd: Lotta Juul Martin-Löf: sammankallande (omval) Ledamöter: Thomas Linn (omval), Birgitta Jonell Ericsson (omval), Katarina Annerstedt-Heino (omval), Birke Ewertz (omval).

Efter ett fullsatt årsmöte med livfulla debatter fick vi lyssna till Moderaternas ekonomiskpolitiska talesperson Ulf Kristersson tillsammans med de andra lokalföreningarna på Östermalm.

Den 21 -22 april har Moderaterna i Stockholms stad sin förbundsstämma och alla medlemmar är välkomna att komma och debattera politik. Mer information kommer att finnas på föreningens hemsida inom ett par veckor.
Under året kommer vi att fortsätta med våra afterwork-tillfällen varannan vecka, dock i nya lokaler. Från och med den 4 april startar vi upp träffarna på Karla Café, Karlavägen 71. Vi bjuder in olika talare och det finns möjlighet att ställa frågor och diskutera båda med talaren och med andra medlemmar.

Naturligtvis går det bra att ta med sig en vän, granne eller kollega som är nyfiken på Moderaterna. Inbjudan till varje AW kommer per mail samt med ett påminnelse-sms samma dag. Om du inte har får våra mail/sms har vi fel kontaktuppgifter till dig. Skicka i så fall ett mail till andrea.strom@stockholm.se med rätt kontaktuppgifter så uppdaterar vi medlemslistan. Observera att Andréa har ny mailadress.

Foto: Fredrik Wennerlund

Nästa Afterwork är på tisdag den 4 april med tema: Moderaternas opinionsläge
Talare: Per Nilsson, Moderaternas analyschef
Var: Karla Café, Karlavägen 71

Vår AW startar kl 17:30 och Per börjar tala kl 18:00. Aktiviteten är kostnadsfri. Vill man ha ett glas vin, öl eller äta något går detta naturligtvis bra att handla själv. Ingen anmälan krävs.

Har du frågor angående föreningens verksamhet eller vill du engagera dig mer?
Kontakta undertecknad på 073-399 57 98 eller via mail andrea.strom@stockholm.se.
Hälsningar,
Andréa Ström, ordförande Engelbrektsmoderaterna